Politechnika Opolska będzie kształcić specjalistów od wizerunku
Studenci nowego kierunku zostaną specjalistami od analizy rynku, tworzenia efektywnych kampanii marketingowych oraz budowania spójnego i atrakcyjnego wizerunku marki. W programie studiów licencjackich w większości będą zajęcia praktyczne.
"Co roku uruchamiamy nowe różnorodne kierunki studiów. Łączy je odpowiedź na potrzeby rynku pracy. Marketing, public relations to dynamicznie rozwijające się branże. Przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje coraz bardziej zdają sobie sprawę, jak ważny jest wizerunek w budowaniu relacji z klientami. Media społecznościowe odgrywają coraz mocniejszą rolę w naszym życiu. Istotna jest także współpraca z mediami tradycyjnymi. Trudno obecnie znaleźć instytucję, która nie ma rzecznika prasowego, często są to całe zespoły zajmujące się komunikacją, stąd nowy kierunek na naszej uczelni" - tłumaczy prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej.
Studenci nowego kierunku, którego zajęcia rozpoczną się w październiku, będą mieli do wyboru dwie specjalizacje. Pierwsza to zarządzanie wizerunkiem i marką z przedmiotami takimi jak m.in.: public relations i produkt medialny, projektowanie i stylizacja marki, zarządzanie relacjami, projektowanie przestrzeni biznesowej, zarządzanie wizerunkiem. Druga specjalizacja to wizualizacja informacji z przedmiotami jak m.in. wizualizacja w biznesie, analityka internetowa, multimedialne techniki prezentacji, kreatywne programowanie i design informacyjny. (PAP)
autor: Marek Szczepanik
masz/ wus/